وقتی صحبت از تعریف بازاریابی یا پاسخ به “بازاریابی چیست” می شود، ممکن است تعریف مفید نباشد زیرا اصطلاح marketing کمی متغیر است و برای یک تعریف ساده همه جانبه است. با این وجود، Hubspot بازاریابی را اینگونه تعریف می کند:
«اقداماتی که یک کسب و کار برای جذب مخاطب به محصولات یا خدمات کسب و کار با استفاده از پیام رسانی با کیفیت بالا انجام می دهد. هدف بازاریابی ارائه ارزش مستقل برای مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه از طریق محتوا، با هدف بلندمدت تقویت وفاداری به برند، نشان دادن ارزش محصول و افزایش فروش است.
موفقیت هر کسبوکاری تا حد زیادی به نوع استراتژی بازاریابی بستگی دارد که مارکتینگ در تمام مراحل کسب و کار از ابتدا تا انتها وجود دارد. برای کسب و کارها ضروری است که :
تحقیقات گسترده ای انجام دهند،
مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسند،
یک برنامه مدیریت فروش و بازاریابی جامع تهیه کنند و
کانال های بازاریابی را هوشمندانه انتخاب کنند.
علاوه بر این، با توجه به تغییر پویایی بازاریابی و دشواری فزاینده برای متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید یک محصول یا خدمات خاص، استراتژی های بازاریابی مرسوم ممکن است اهمیت خود را به زودی از دست بدهند و خلاء با استراتژی های بازاریابی پیشرفته پر شود.
هدف بازاریابی
مارکتینگ شامل جنبه های مختلف یک تجارت مانند توسعه محصول، تبلیغات، فروش و روش های توزیع است. هدف اصلی بازاریابی این است که محصولات یا خدمات یک شرکت در افراد بازار گرایشی ایجاد کند. این امر از طریق تجزیه و تحلیل بازار، تحقیق و تفکر در مورد علاقه مشتریان ایده آل یک کسب و کار و جذب آنها از طریق پیام رسانی اتفاق می افتد که برای گروه هدف یک کسب و کار آموزشی و مفید است. به نوبه خود، این به کسب و کارها کمک می کند تا تعداد بیشتری از سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.
اگرچه ممکن است باور نکردنی به نظر برسد، اما بازاریابی مدرن در دهه 1950 آغاز شد. زمانی بود که مردم شروع به بکارگیری پلتفرم ها و کانال های فراتر از رسانه های چاپی برای تایید محصولات خود کردند. سپس، زمانی که تلویزیون و به زودی اینترنت وارد خانواده ها شد، بازاریابان توانستند کمپین های کاملی را در چندین پلت فرم انجام دهند. این در نهایت اهمیت بازاریابان را برای تنظیم دقیق نحوه فروش محصولات یا خدمات به مشتریان و در عین حال بهینه سازی موفقیت آنها افزایش داد.
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0